Beste leden, om u sneller en eenvoudiger te woord te kunnen staan en actie te kunnen ondernemen op jullie meldingen, hebben wij de werkwijze aangepast. U kunt uw meldingen rechstreeks sturen aan meldpunt@rinkven.be.

Het Rinkven Team neemt alle meldingen maandelijks onder de loep. De antwoorden bundelen we telkens en geven we op deze pagina een permanente plaats.


Q&A Meldpunt Meldingen

Beste leden,

Gelieve hierbij de antwoorden terug te vinden op de meldingen die we in de loop van de maand maart 2023 hebben ontvangen:

  • Praktische info Soudal Open

Naar aanleiding van de vragen die we stilaan meer en meer krijgen van leden voor meer praktische informatie over Soudal Open, geven we graag mee dat jullie bezorgdheden en vragen binnenkort allemaal beantwoordt zullen worden. Het Rinkven team is volop in bespreking met Golazo, de organisatie van de Soudal Open. Alle praktische informatie betreffende de inkom, toegang, het weekprogramma, de parkeergelegenheden en eetgelegenheden zal weldra met alle leden in een nieuwsbrief meegedeeld worden. Het Rinkven team is alle details en informatie nog volop aan het verzamelen. 

  • Proefproject honden op de baan

Na het uitzenden van onze nieuwsbrief over het proefproject met honden op de baan, hebben we vrijwel meteen heel wat reacties mogen ontvangen van leden, zowel positief als negatief.

We willen benadrukken dat het een proefproject is en dat dit beslist is vanuit het bestuursorgaan. De afgelopen jaren hebben we van verschillende leden die hondenliefhebbers zijn de vraag gekregen waarom er geen honden toegelaten zijn op de Golf Club. Ook andere Golf Clubs in België proberen mee te zijn en laten, mits strikte regels, honden inmiddels toe op hun golfterreinen.

Enkel leden zullen deelnemen met hun hond en dat op maandag 20 maart, 27 maart, 3 april en 17 april. Er zullen dus vaste momenten geblokkeerd worden op Rinkven waarbij leden met hun viervoeter aanwezig zullen zijn. Golfen met de hond is op die dagen enkel toegestaan op de eerste negen holes van de competitiebaan. Dit is doelbewust beslist zodat de andere leden niet gestoord zullen worden. Tot slot willen we ook nog eens vermelden dat er een Marshal tijdens dit ganse proefproject aanwezig zal zijn en toezicht zal houden op het naleven van de vooropgestelde regels. Honden zijn ook niet toegelaten op de oefenfaciliteiten, de practice, het clubhuis, in het restaurant of op het terras.

Afhankelijk van de globale resultaten, zal het bestuur hierover een eindbeslissing nemen. Wij danken u alvast voor uw begrip en hopen met dit antwoord voldoende informatie te hebben gegeven.


Beste leden,

Gelieve hierbij de antwoorden terug te vinden op de meldingen die we in de loop van de maand februari 2023 hebben ontvangen:

  • Service en Wachttijden Restaurant The 37th Hole

Bij piekmomenten in het restaurant van The 37th Hole kunnen het wel eens lange wachttijden zijn. The 37th Hole probeert drukke momenten in te plannen en op zulke dagen genoeg personeel te voorzien. Echter, soms zijn er ook onvoorziene druktes of personeel dat wegens ziekte wegvalt, wat maakt dat kelners niet kunnen volgen met het opnemen van de bestellingen. Hiervoor vragen wij uw begrip. Dit zijn soms moeilijk te voorziene omstandigheden.

  • Bestellen met de QR-code bij The 37th Hole

Om de service te optimaliseren en wachttijden te beperken is het vanaf nu mogelijk om aan uw tafel zelf een bestelling te plaatsen op uw Smartphone via de QR-code die op iedere tafel kleeft. Ook vanop het terras kan u een bestelling plaatsen.

Hoe werkt "zelf bestellen"?

  • Open de camera van je smartphone en richt deze op de QR code op je tafel.
  • Er komt een melding op je scherm om een website te openen. Klik op de melding.
  • De website gaat open met vermelding van je tafelnummer: klik op "bestelling starten"
  • Ga naar de drankjes of gerechten die je wil bestellen, ze zijn geordend in groepen zoals "warme dranken", "softs", "wijnen", enz...
  • Kies het aantal en druk op de groene bestelmand.
  • Als je alle bestellingen in je mandje hebt geplaatst kan je rechtsboven op je winkelmandje klikken. 
  • Je kijgt een overzicht van je bestelling, klik op "bestellen".
  • Je kan nu nog een fooi ingeven, eventueel en opmerking meegeven, verklaar je akkoord met de algemene voorwaarden en klik dan op "betalen".
  • Volg de betaal instructies en je bestelling komt er aan!

GOOD TO KNOW:  Vandaag kan je enkel betalen met je bankkaart/kredietkaart. Binnenkort kan je ook betalen met je ledenrekening.

  • Upgrade wifi

Op dinsdag 7 maart zal onze IT-partner een upgrade doen van het WIFI-systeem. Deze aanpassing zal een grote positieve impact hebben op ons WIFI-systeem. Mochten er toch nog opmerkingen zijn gelieve dit aan ons te laten weten, zodat we dit kunnen bekijken.


Beste leden,

Gelieve hierbij de antwoorden terug te vinden op de meldingen die we in de loop van de maand december en januari 2023 hebben binnengekregen:

  • GSM gebruik @ Rinkven

Tot onze grote spijt zijn de antennes die geplaatst waren om het GSM-signaal te versterken afgekeurd en mogen er geen andere geplaatst worden. De oplossing die we aanbieden, is bellen via de wifi. Dat is een goede oplossing die voor elke operator werkt. Dit werkt zowel voor uw uitgaande als inkomende telefoontjes in het clubhuis en geeft geen verschil in kwaliteit. Bellen via wifi vervangt de antennes, let wel op dat uw Wifi ingeschakeld staat. Aan de balie hebben we de info voorzien over hoe uw smartphone instellen zodat je via de wifi kan bellen in het clubhuis.

We kunnen u meedelen dat we momenteel in onderhandeling zijn met Telenet om binnenkort tot een degelijke oplossing te komen. Wij vragen hiervoor dus nog even uw geduld en voorlopig de bovenstaande methode te gebruiken om te bellen via de smartphone.

  • Pitchmarks blijven herstellen

Graag willen u nogmaals vragen steeds pitchmarks te blijven herstellen. We willen allemaal samen een mooie green blijven bespelen, laten we deze dan ook mooi proberen houden. Hertel steeds uw eigen pitchmarks als dit nodig is. Komt u andere pitchmarks tegen die aan herstelling toe zijn, toon uw goed hart dan en neem even de tijd om deze ook weer tip top in orde te maken.

  • Aanschuiven om te kunnen spelen

Door het ongelooflijk mooie herfstweer en de beperkte tijd door het winteruur is het de laatste tijd enkele malen voorgekomen dat er moest worden aangeschoven om te kunnen starten. Er zijn altijd 18 holes beschikbaar waar de leden zonder reserveren op kunnen starten en vragen jullie om meer gespreid te komen en niet allemaal tussen 11h00 en 14h00. Voor en na deze periode bestond de mogelijkheid om gewoon toe te komen en te starten.     

  • Ledenbaan en wedstrijdbaan

Rinkven heeft 2 x 18 holes waarvan er altijd 18 holes beschikbaar zijn voor de leden. Dit is de ledenbaan en hierop kunnen enkel onze leden met hun eventuele gasten (max 3) spelen. De andere baan is onze wedstrijd/greenfee baan, deze baan wordt voorbehouden voor de ledenwedstrijden, corporate days, groeps- en greenfeereservaties. Als er nog tijdsstippen beschikbaar zijn worden deze ook voor de leden opengezet om te reserveren.

  • Reservatie Wedstrijdbaan

Graag willen wij u er aan herinneren dat als u de wedstrijdbaan wil gebruiken, u deze moet reserveren. Leden die gereserveerd hebben merken soms dat de baan toch bezet is door leden die niet gereserveerd hebben, wat tot ergernis leidt. Gelieve te rekenen op elkaars integriteit en eerlijkheid. Reserveren kan nog perfect op het laatste moment via uw smartphone of aan de balie.

  • Reservatie niet competitiebaan

Vele leden vragen om ook terug het reservatiesysteem in te voegen op de ledenbaan zoals tijdens de COVID periode. Rinkven heeft gekozen voor het hybride systeem zoals het nu toegepast wordt, dit ook naar het verleden van de club toe waar er nooit moest gereserveerd worden. Nu zijn er uitzonderlijk enkele dagen geweest dat er moest aangeschoven worden om te kunnen starten, meestal verloopt dit systeem vlot. Mochten er in de toekomst moeilijkheden zijn, kunnen we dit terug bekijken.

  • Sluiten 9 holes tijdens de winterperiode

Heel veel vragen zijn ons toegekomen over het hoe en waarom sluiten van 9 holes tijdens de winterperiode. We zijn ons heel erg bewust van deze beslissing, en zullen voor onze leden altijd een volwaardige 18-holes (ledenbaan) ter beschikking hebben. Op wedstrijddagen (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) zal er geen 9 holes gesloten worden, de andere dagen worden er 9 holes gesloten van de wedstrijd/greenfeebaan en dit zullen afwisselend de 1ste en 2de 9 holes zijn.

Dit doen we om het terrein wat rust te geven en de greenkeepers de mogelijkheid te geven om geplande en noodzakelijke werken uit te voeren.

Jullie kunnen dus volop genieten om 18-holes te spelen. Onze greenkeepers doen hun uiterste best om het terrein op topniveau te houden 52 weken lang, en hebben hier ook steun van de natuur nodig om dit te kunnen verwezenlijken. Enkel zo helpen we onze banen om dag-in dag-uit in superconditie te liggen.

  • Zomergreens in de winter

We hebben van verschillende leden de vraag gekregen waarom de zomergreens niet altijd geopend zijn met dit weer. De Golf Course Superintendent beslist wanneer de zomer- of wintergreens geopend zijn. Wij proberen een goede balans te vinden in de bespeelbaarheid van de zomergreens in de winter. Echter moeten we altijd rekening houden met wat het weer toelaat. Op de zomergreens is er tevens veel nieuw gras aangelegd dat voorlopig voorzichtig bespeeld moet worden.

  • Kleine mankementjes op de baan

Ook ontvangen we regelmatig een melding van een mankementje aan de infrastructuur of voorziening op de baan, zoals bijvoorbeeld een plank die gebroken is bij een bruggetje of een hark die in een bunker ligt waar er een gat in is met een grote braam aan de kant. Blijf dit zeker melden net als de wespen nesten in het zomerseizoen, en vermeld er telkens duidelijk bij waar dit juist op de baan is. Zo kunnen wij dit aan de bevoegde personen melden en nemen zij dit snel ter harte zodat de herstelling of vervanging snel en correct is uitgevoerd. Enkele zaken kunnen niet onmiddellijk opgelost worden en dan wordt er naar de beste, soms tijdelijke oplossing gezocht om nadien zo snel mogelijk correct te herstellen of vervangen.

  • Opvulling oprijlaan

Samen met de collega van de technische dienst gaan we kijken wat de beste oplossing is, enkele gaten zijn al opgevuld als test en we wachten nu even af welk resultaat dit geeft. Zo kunnen we kijken wat de meest efficiënte oplossing is voor dit probleem.